De weg naar nieuwe klanten

 

Wie het aantal vaste klanten wil vergroten, moet nieuwe klanten binnenhalen, incidentele en kleine klanten laten groeien en oude klanten te reactiveren. 

Voor ieder doel bestaan aparte benaderingswijzen, die qua opbouw verschillend zijn, afhankelijk van het product, het aanbod en de doelgroep 

Het moeilijkste is ongetwijfeld het winnen van “koude adressen” Dit zijn gehuurde of aangekochte adressen waarbinnen u uw prospects en klanten vermoedt.  

Voordat u uw mailing uitwerkt, dient u aan een belangrijke” voorversterker” te denken, die eigenlijk buiten de mailing zelf valt. Deze versterker kan, indien zorgvuldig gehanteerd, de score van uw mailing aanzienlijk verhogen! Tot zelfs wel het tienvoudige!  

Dit is: de juiste doelgroep en de kwaliteit van de adressen. 

De slechtste mailing, gestuurd aan de juiste doelgroep levert hogere response cijfers op dan de beste mailing aan de verkeerde adressen! 

Helaas beschikt u nooit van tevoren over de adressen van degenen die de volgende week bij u kopen. U mikt altijd op een groep en hoopt daartussen uw  klanten te vinden. Binnen deze doelgroep ligt dus de sleutel tot succes! 

Hoe nauwkeuriger wij de adressen geselecteerd hebben, des te hoger liggen de responsecijfers! 
 
 
Waar vindt ik mijn nieuwe klanten?  

Voor de meesten die direct marketing toepassen is dat bij het direct mail/adressenbureau of de kamer van koophandel. Maar kunt u door de vele bomen het bos nog wel zien? Het is zeer tijdrovend om zelf door de vele informatie over adressen, de juiste bestanden te vinden.  

Succes met direct marketing houdt in dat de behaalde response de kosten dekt! 

Dit kan alleen maar door de adressen zo verfijnd mogelijk te selecteren. De mogelijkheden zijn legio, maar die moet u wel kennen!

U kunt bijvoorbeeld het aantal adressen aanzienlijk verlagen door een selectie te laten toepassen op aantal werknemers en alleen die adressen te selecteren waar een naam van de verantwoordelijke voor de verkoop bekend is! 

Denk eens aan alle extra kosten van drukwerk en porto als u teveel of verkeerde adressen besteld! 

Een bedrijf als MailConsult weet dankzij jarenlange ervaring precies de weg  naar de voor u geschikte adresbestanden.  

Het bespaart u een hoop tijd en geld!  

Het enige wat u hoeft te doen is globaal aan te geven wat uw potentiële klanten zijn en wij maken voor u een geheel vrijblijvend en uitgebreid adressen overzicht uit het totale aanbod. Afhankelijk van uw budget kan dat uiteraard nog worden aangepast! 

Maar natuurlijk wilt u uw eigen klanten ook mailen! Geen probleem! Wij zorgen dat het nieuwe adressenbestand met uw eigen bestand doublurevrij gemaakt wordt! Ook dit is kostenbesparend!